ЗМІ і громадська думка

Олег Тищенко,

Редактор телеканалу „СТБ-Рівне”,

Автор програми „Останні новини з Рівного” (радіо „Niko-FM”),

Тренер освітньої розвиваючої програми „Дебати Карла Поппера” на базі ЗОШ № 15.

Вплив ЗМІ на громадську думку є незаперечним на будь-якому рівні,  у  тому числі на регіональному. Часто-густо регіональні ЗМІ, працюючи на провінційному рівні, далекі від етичних журналістських кодексів крупних недійних виробників. Більше обмежений на регіональному рівні і ступінь свободи слова: тут діють стандарти тотального впливу місцевої влади, на відміну від столичної. Тим не менше, регіональні ЗМІ є важливим чинником у формуванні громадянської просвіти провінційного суспільства, а також можуть закладати певні ціннісні стереотипи.

Серед пріоритетів ЗМІ-продукту в регіональних мас-медіа, освіта перебуває далеко не на першому місці. Прослідковується тенденція отримати за будь-яку ціну матеріал провінційної сенсації. Тут помітне намагання копіювати, робити кліше з загальнодержавних телеканалів. В щоденному ефірі інформаційних програм стандартно-взятого регіонального телеканалу (територія покриття телевізійним сигналом однієї області, а також частини прикордонних територій сусідніх областей) протягом місяця в ліпшому випадку два-три рази демонструється сюжет освітнього напрямку. Таким чином, питання реклами навчальних технологій, висвітлення освітніх методик, не кажучи про проблеми освітньої реформи стають для провінційної громадськості аморфним явищем. Суспільство на регіональному рівні не здатне оцінити будь-які явища у галузі освіти: йому просто бракує підґрунтя для виведення власних висновків та формування власного відношення чи то до галузі освіти в цілому, чи до конкретного навчального закладу (школи, ВУЗу) поруч з яким конкретний член суспільства проживає.

Виходячи з вищенаведеного, постає потреба розгортання цілої програми мас-медійного забезпечення будь-яких виховних, розвиваючих та інших творчих освітніх програм на регіональному телебаченні та FM-радіомовленні. Необхідні спеціальні заходи медійної підтримки у висвітленні роботи за різноманітними проектами освітнього напрямку. Момент вкрай важливий, оскільки в Україні нині реалізовується чимало проектів на кошти іноземних грантодавців. Відтак, місцева територіальна громада мусить мати повний об’єм інформації щодо цілей та завдань подібних проектів. Це необхідно і з точки зору створення і позитивного іміджу освіти в цілому, а окремих програм – зокрема.

Маємо необхідність поділитись власним досвідом з роботи конкретної телекомпанії, яка виробляє власний інформаційний продукт, а також проаналізувати мотивацію освітніх установ у власній мас-медійній рекламі. Ми також готові продемонструвати в режимі відео кращі інформаційні телевізійні сюжети, а також подати короткі висновки з інформаційного забезпечення освітньої галузі іншими регіональними телекомпаніями.

Вважаємо за необхідне подати заявку на участь у вашій конференції, оскільки знаходимось напередодні інформаційної підтримки проекту по впровадженню медіа-освіти у навчальних закладах (ЗОШ м. Рівне – учасників міжнародної програми LITP), через створення власного інформаційно-освітнього продукту – WEB – журналу „Школа репортерської майстерності”. Новітні методики поширення інформації щодо роботи в освітній сфері, впровадження медіа-освіти в навчальних закладах нашого регіону, конструктивне забезпечення мас-медійної підтримки освіти комерційними телерадіокомпаніями – усе це є предметом нашого інтересу щодо участі у цій конференції.